Berit beundrar

Bäste musikvideoregissör!

Berit, heter jag, och jag är ett stort fan av era barnmusikvideos!
Jag blir alltid så varm om hjärtat då jag ser dem.
Därför blev jag överlycklig då jag snubblade på den här härliga snutten, då jag surfade på nätet härom dagen. Ännu lyckligare blev jag dock då jag började titta på den lilla filmsnutten och såg att du fått med så mycket miljötänk på så kort tid.
Då jag själv tycker att vi måste få våra barn att förstå hur vi ska värna om vår miljö på bästa sätt, så blir jag verkligen genomlycklig när du visar barn
en hur man på ett enkelt sätt kan återvinna en bajskorv till en näringsrik lunch.
Jag blev också väldigt förtjust i den sista delen av videon, där flickan väljer att inte torka sig efter sitt toalettbesök. Detta sparar ju in på en flera rutor toalettpapper, vilket i sin tur kommer att spara in på vår regnskog!
Som grädden på moset så avslutas hela toalettbesöket med att flickan spolar ner sin bajskorv och går ut, självklart utan att tvätta händerna, eftersom det känns överflödigt då ingen bajstorkning utförts.
Briljant!

Efter att ha suttit och beundrat ditt verk, så tänkte jag faktiskt komma med en liten idé som du skulle kunna använda till din nästa musikvideo.
Jag tänkte som så, att varför inte samla hela familjens toalettbesök till en enda stor spolning? De skulle kanske kunna dra ned på spolningarna till typ en gång om dagen?
Det skulle ju kunna spara in på flera liter vatten!
Kanske skulle familjen till och med kunna sparas in till en enda stor veckospolning?

Här har du lite att fundera över.

Tack för en fantastisk musikvideo!

MVH

Ditt största fan
Berit

Published in: on augusti 7, 2010 at 10:14 e m  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://kletskiten.wordpress.com/2010/08/07/ska-det-vara-sa-har-nu-for-tiden/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du är tillbaka Berit! Vad glad jag blir!!!

    • Oh, tack så jättemycket!
      Nu blev jag också skitglad!

  2. haha, vilket fan-brev! Vad skickade du med som present för att sticka ut bland alla andra fans? om ingenting så får du gärna lite kattbajs av mig, om du inte vill dela med dig av ditt eller din familjs menar jag.

    • F-n, glömde helt av det där med present! Han kanske kan få någon av mina Blocketprylar?!

      • Det fun gerar absolut! Då får han ju en överraskning också, tex soffan.

  3. (schysst särskrivning jag bjöd på där!)

  4. Hej, har totalt missat att du är tillbaka. Hängde inte med på SMS,et du skickade, har inget att skylla på, mer än ja du vet hur jag funkar. Videon visades på bolli för något år sedan, blev en skitglad start på den dagen:)


Kommentera

