Älskade skitunge!

Idag satt Bobben tyst och stilla i en liten hög gjord av tre skinnjackor, en packe CD-skivor och några DVD-filmer.

Han satt så lugnt och lekte, så jag tänkte att jag inte skulle störa.

Efter cirka 10 minuter hör jag hur han kommer krypandes genom vardagsrummet. Jag går ut i rummet, för att kolla till vad han nu tänker ta sig för.
Då ser jag att han har något runt munnen.

”Vad har han nu hittat att tugga på?”, tänkte jag direkt.
En mikrosekund efter nockas jag av doften…

Jajamensan, nu var det gjort!
Dagen var kommen.
Bobben hade lekt med sitt bajs!

Jag lyfte upp honom och satte ner honom i duschen.

Sedan började detektivarbetet.
Var utfördes brottet?

Som den Gil Grissom jag är, tog det inte lång tid innan jag hittade brottsplatsen…
mitt i jack-, CD- och DVD-högen såklart!

Någon som blir förvånad?
Nej, skulle inte tro det.

Hur resterande delen av dagen såg ut får ni fantisera ihop själva, men jag kan avslöja att den avslutades med en dusch och en packe stålull.

Lärdom:
Låt aldrig barnet leka lugnt, stilla och ostört, det är inte värt det!!!

Bobben rekommenderar:

Published in: on augusti 13, 2009 at 9:09 e m  Comments (12)  

The URI to TrackBack this entry is: https://kletskiten.wordpress.com/2009/08/13/alskade-skitunge/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 kommentarerLämna en kommentar

  1. Mmm, FRÄSCH andedräkt liksom!

    Vilken dålig morsa du är som lämnar din unge ensam. Jag ska tamigfan ringa soc!

    • Jag lovar att bättra mig.

      • Det hjälps inte. Gjort är gjort! Nu måste du sitta ensam och göra likadant så ska du få se hur jävla roligt det är.

    • Oj oj oj, om du bara visste hur många gånger jag har gjort det…
      så slutar de flesta av mina utekvällar.

  2. Hahahaaa. jag dööör

  3. Tack för tips!

    • Det var så lite så!

  4. Är dom lugna nöjda och så där allmänt stillsamma så jo då är det fara på färde.
    Eia har börjat på med det dära att hon gärna går in i ett rum och vill vara där själv, lite störigt.

    Men det kan jag säga den dagen hon uppvisar koprofaga tendenser så sätter jag ut na i skogen

    • Hahaha! Då är det nog bäst att du börjar leta reda på en mysig liten skogsglänta redan nu! 😉

  5. Amen, amen och trippelamen!

  6. Haha, tyst lek är den värsta leken som finns, slutar alltid i kaos och trasiga saker.
    Vår son lekte så glatt häromdagen med vår soppåse som mannen glömt på golvet. Kaffesump ÖVERALLT!! Najs! eller i ditt fall bajs. 😉

    • Soppåsar, toalettborstar, blomkrukor, schampo, telefonen, fjärrkontroller, you name it. ALLT är potentiella leksaker!
      Hela lägenheten är som ett Skara Sommarland!
      Det går bara inte att hänga med i svängarna hela tiden.


Kommentera

