Imse vimse…vad i hel….

Slog upp Bobbens sångbok för att se vad det fanns för sånger att välja på. Öppnar upp en sida och kollar på illustrationerna till ”Imse Vimse Spindel” och vad skådar mitt öga, jo en fulspindel som våldför sig på en liten försvarslös spindel! I EN BARNSÅNGBOK!

Nu tänker ni där ute att detta kan ju inte vara möjligt, men det är precis vad det är det! Tog ett foto för att bevisa att det inte är något som min sjuka hjärna har kokat ihop.

img_3084

Alla andra spindlar runt om är glada och ler, förutom lilla sötspindeln, som är ledsen, och en spindel som precis upptäckt det fruktansvärda som pågår.

Jag får väl försöka lära mig Imse Vimse Spindel utantill nu då…

Published in: on december 30, 2008 at 7:36 e m  Comments (9)  

The URI to TrackBack this entry is: https://kletskiten.wordpress.com/2008/12/30/imse-vimsevad-i-hel/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ojoj, haha! Vad illa!

  2. Den gula spindlen som tittar på verkar också vilja vara med!

  3. inte konstigt små barn slåss 😦 om de gör dte i barnböcker….

  4. Gott nytt år =)

  5. Ja, hahaha. Man undrar ju vad fasen illustratören tänkte där…
    Gott nytt år på er!!!

  6. gott nytt år till dig med 🙂

  7. Ha ha, jag pinkar på mig. Det var nog det mest absurda jag sett i en barnbok. Nu måste jag kolla igenom barnens böcker. Kanske finns det mer att hitta.

  8. Murran: Ja visst tusan är det sjukt! Vågar knappt kolla i några andra barnböcker nu, man vet ju aldrig vad man kommer hitta…

  9. Men jösses vad sjukt! Hu tänkte den som kladdade ihop det där då???


Kommentera

